søndag den 5. oktober 2014

Clever Cleaver's

For nok omkring 10 år siden fandt jeg på livsstilsmessen i Ledreborg den herligste model af nogle haller, som lå på tegnebord, og som var fremtidsplanerne for Israels Plads. Gjorde glad helt ind og jeg blev straks 'medlem'. 

Israels Plads var blevet et forfærdeligt sted med masser af dårlige råvarer. De tidligere frugt-rejekællinger, der ikke ville tillade én af vælge eller røre selv, var blevet afløst af ikke-specielt-seriøse-grønthandlere Så købte man en pose æbler, var det max halvdelen, der kunne spises. Den slags handel dør jo sådan set ret hurtigt.

Så vidt jeg husker havde Torvehallerne det noget hårdt i årene efter indtil Jeudan overtog projektet og så begyndte det at gå stærkt. Denne 2. september er det således 3 år siden Torvehallerne åbnede og jeg har elsket stedet fra første dag.

I fredags var jeg forbi med Karl-Otto for at drikke et par glas cava i den spanske tapas og gik lige 'runden'. Lige nu er jeg især interesseret i de herlige herrer i Cleaver's, som er ved at teste et nyt fantastisk take-away koncept. Man køber metal-bakker med mad, der bare skal 20 min i ovnen. Kød/grønt, fisk/grønt, brød, kage og variationer over dét tema. Mad, der måske nok ligger i den mellem kategori af take-away (pizza er billigt, sushi er dyrt) men hvor kvaliteten og samvittigheden er i orden.

I fredags købte jeg så deres lav-selv-minestronesuppe og hold nu mund, hvor var den god. Har glemt prisen, men fik i 'pakken' følgende med hjem:
- grøntsager og krydderurter
- hønsefond
- gremolata
- trøffelolie
Og det smagte aldeles fantastisk. Det er absolut ikke sidste gang, JEG er hos Cleaver's en fredag eller søndag aften, hvor det ikke er energien eller lysten, der driver værket til at lave en god aftensmad. Uhmmmmm og tak til Cleaver's!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar