onsdag den 1. oktober 2014

Michael Buble og køkken gadgets

 Skal der bages i flere timer, så er det vigtigt med musikken. Min rigtig gode ven fra Bagedysten, Tracey, fortalte mig, at Michael Buble er for ham vigtig i køkkenet, og siden da har han været et af mine første valg, især når jeg bager om aftenen... Så har jeg min lille Bose-højtaler stående sammen med computeren og YouTube får lov til at styre resten.

I skrivende stund er jeg ved at forberede mini-tærter til en event i City2 i morgen (torsdag d. 2. okt), hvor det er fritidsklubberne, der dyster i kager. Jeg er blevet inviteret med som dommer og da der bliver solgt kager ifm Børns Vilkårs 'Bag for en sag' http://www.bagforensag.dk har jeg også lidt kage-væsen med, som der måske er nogen, der har lyst til at købe med hjem. Så i Rimmers Køkken hersker der lige nu en vis hyggestemning, med en nøddeduft af bagt mørdej, rart akkompagneret  af Michael Buble, den flødebolle-dreng :)

Og mens Michael sørger for den gode stemning og holder arbejdsmoralen oppe (er i bund og grund et a-menneske, så det med at stå og bage 21:40 en onsdag aften er liiiige på kanten af det tilladelige) går jeg og funderer lidt over mit gadget-gen. Er ikke så meget forskellig fra den en hvilken som helst gør-det-selv-Keld, der gerne vil have værktøjskassen i orden før han går i gang. 



Jeg holder også utroligt meget af at arbejde med køkkenting, der bare gør arbejdet nemmere og sjovere. I aften er det især det franske firma 'de Buyer', der får en kærlig tanke (ja og Mette fra http://www.maisonmette.dk som er den, der er importør af de skønne ting). Er især glad for de hullede bageplader, som vi kender fra bageren, men som de Buyer har lavet i en 'husholdingsstørrelse'. What a bliss.... eller jeg burde nok sige merci beaucoup! De to jeg har er i gang konstant. Og så har jeg fået mig det skønneste udstikkersæt, som giver tærterne en slags blondekant. Love it. Den ene størrelse bruger jeg som udstikker, og den mindste af dem bruger jeg som en 'trykker-lige-mørdejen-på plads-i-formen'. Læg også gerne mærke til både min silikonemåtte og silikoneforme. Elsker da i den grad at arbejde med silikone min bagning. Alt er nemmer at rulle ud OG man behøver ikke at smøre formene ej heller gøre dem rent mellem bagningerne. Især når der er gang i en større omgang muffins er det da noget så skønt. - Nå men klokken er mange og jeg har bagt det jeg skal for i dag..... Vi ses her på bloggen snart igen.













Ingen kommentarer:

Send en kommentar