søndag den 28. september 2014

Søndagsduft

Kan næsten ikke være i min krop ...

... af lutter 'hurra' over denne smukke søndag. Huset dufter umiskendeligt af cookies og kanel, som for så vidt ikke er noget nyt. Solen skinner ind ad vinduerne og luften udenfor er både lun og kølig samtidig, og varsler om en ny sæsons komme. Det har heldigvis været en fantastisk sommer, så jeg accepterer ikke engang modvilligt i år, at det nu igen er tid for kastanier, de gyldne farver og indeprojekterne.

Om lidt sidder jeg i mit B-tog på vej mod byen for at brainstorme lidt med en veninde omkring et fælles madprojekt, vi har sat i søen. Bagefter skal jeg til Amager for at være med i Folkets Madhus's Samtalekøkken. Et koncept de kører hver sidste søndag i måneden. Dørene åbnes kl 17. Kl 18:00 serveres en herlig økologisk ret med tiptop råvarer, hvoraf de fleste er af egen avl. Jeg har for det meste noget sødt med til kaffen. Og så kl 20:00 er der lukket og slukket igen. For det er søndag og ungerne skal hjem i seng, så de er klar til en ny uge. Klik ind på www.folketsmadhus.dk for at læse mere om de gode drenge Michael og Mattias og deres køkken. De vil bare gerne redde verden lidt med deres mad. Vil du ikke være med?






Ingen kommentarer:

Send en kommentar